dinsdag 27 december 2011

# 26 Privacy en veiligheid

Detective

Privacy, tja in mijn beleving is bijna niets meer prive. Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat ik bij heel veel winkels een pasje heb om te sparen voor van alles en nog wat en daarbij moet je je gegevens opgeven. Daarom eigen schuld, dikke bult! Mailbox elke dag vol met reclamemailtjes, kun je gelukkig wel afmelden.
Tegenwoordig weinig "bedel-gebel" meer door aan te melden bij het "belmenietmeer register".
Google heb ik even bekeken, stond er natuurlijk verschillende keren op, en zelfs 1x met een "in memoriam", werd erg nieuwsgierig, maar was een naamgenoot uit het zuiden van het land, heel toevallig.
Het is wel de tegenwoordige tijd om van alles en nog wat via het internet te doen, zonder is bijna niet meer te doen, maar voorzichtigheid is wel geboden. Het reclamespotje over "phishing" is er niet voor niets gekomen.

1 opmerking:

  1. Hoi Lucie, je hebt gelijk dat er bijna niks meer prive is. Winkeliers spelen handig in op het digitale tijdperk door bijv. acties waarbij je iets cadeau krijgt of extra korting als je je e-mail adres doorgeeft.
    Ik heb zelf inmiddels ook al heel wagt nieuwsbrieven "undiscribed".
    Je moet je er bewust van zijn (mediawijsheid!) dat je gegevens openbaar zijn zodra je iets op internet zet en ook, dat het soms moeilijk weer te verwijderen valt. Lijkt me trouwens een rare gewaarwordeing als je je naam googled en een in memoriam tegenkomt.
    Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen