dinsdag 27 december 2011

# 27 copyright




wat moet ik hier nu weer over zeggen. Copyright, ik gebruik regelmatig mijn rechtermuisknop om te kopieren en te plakken, een enkele keer lukt het niet en dan is de foto of het verhaal beveiligd en dat is dan natuurlijk prima. De eerlijkheid gebied wel om te zeggen dat ik vrij weinig de bron vermeld, ik sta daar niet echt bij stil, bij echt officiele stukken doe ik het wel.
ik heb ook op flickr gekeken en er zijn genoeg foto's die je niet kunt kopieren, deze zijn dus echt beveiligd.



wat dacht je van muziek/films kopieren, het mag niet maar gebeurt toch, tenzij er een beveiligingssleutel erop zit, maar die kan dan weer gekraakt worden.

mijn conclusie is: dat iedereen wel het een of ander kopieert voor wat voor gebruik dan ook en of er wel of geen kosten aan verbonden zijn en of het juridisch mag, daar denkt men dan maar niet aan.

1 opmerking:

  1. Hoi Lucie, iedereen doet het natuurlijk, ik ook hoor, en je staat er inderdaad vaak niet bij stil dat je dan wel de bron dient te vermelden, ik dus ook niet. Dit ding herinnert je daar dus even weer aan.
    Als ik een foto niet kan kopieren gebruik ik de printscreen knop, plak ik die in een fotoprogramma en snijd de foto eruit. Helemaal verboden dus....
    En muziek/filmps e.d. zullen we het daar maar niet over hebben ;-)
    Er wordt trouwens wel steeds vaker legaal muziek gedownload sinds die mogelijkheid er is via bijv. itunes.
    Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen