dinsdag 3 januari 2012

# 28 Crowdsourcing/crowdfunding



dit was weer heel wat lees/kijkwerk.
inderdaad door het vele crowdsourcing zijn er al ettelijke projecten gestart.
van een nichtje van mij heb ik kort geleden iets gekregen over een project afvallen/diƫten, ik heb er niet aan meegedaan en hoe het is afgelopen weet ik ook niet. Hieruit blijkt wel dat ik niet zo geinteresseerd ben in deze manier van samenwerken.
wel is het leuk om een spelletje met een bekende/onbekende te spelen, heb het geprobeerd bij GWAP, maar doe liever een wordfeud-spelletje.
wat zou je met crowdsourcing in de bibliotheek kunnen doen, even denken.....tja...misschien iets met een soort klantenpanel maar dan via het internet/twitter/facebook waar ze over allerlei onderwerpen kunnen praten en ideeen aandragen over bv. aanschap titels/selfservice/serviceluw/website/akties enz. die wij (de bibliotheek) misschien wel kunnen verwezelijken, misschien is dit wel een rare gedachte maar iets anders kan ik even niet bedenken.
Hier laat ik het maar bij, ik ben weer een beetje wijzer geworden.

1 opmerking:

  1. Het is met alles zo dat het de een wel aanspreekt en de ander weer minder. #durftevragen kom ik vaak tegen op twitter en het principe is natuurlijk hartstikke mooi: mensen die elkaar helpen...
    Ik weet niet of ik een klantenpanel onder crowdsoursing zou plaatsen, maar wie weet.
    Ik ben blij dat je weer wat wijzer bent geworden. Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen