maandag 16 januari 2012

# 29 mobiel internet



Dit is mijnes!!! De HTC Desire-S met een groter scherm dan normaal, de oogjes willen ook wel wat, heb 'm nu een maand of 4 en ben er zeer happy mee. Hiervoor had ik een Nokia n97 maar dat is natuurlijk niet met het Androidsysteem en kon dus verscheidene leuke/interessante apps. niet gebruiken.
Het is inderdaad gewoon een minicomputer, ik doe er alles mee wat ik ook op de PC. doe, behalve printen. Het is waar dat het bellen niet meer op de 1e plaats staat maar het internet, want wat is dat makkelijk het mobiel internetten, overal waar je ook maar bent je informatie tevoorschijn halen. Ondertussen heb ik al heel wat apps. gedownload, leuke, interessante, informatieve en spelletjes apps.
de Whatsapp. daar kun je gratis mee smsen., de kranten, de google maps, de EHBOapp., allerlei apps. van verschillende kooksites, en natuurlijk Solitaire, Wordfeud, te veel om op te noemen.
Wat voor app. zou je voor de bibliotheek kunnen bedenken, dat weet ik even niet. ik ben even aan het zoeken gegaan en heb een app. gevonden "de bibliotheek" die gemaakt is voor de leden van de Brabantse bibliotheken, die hebben op deze manier gewoon hun bibliotheek overal bij zich, ze kunnen reserveren,  bij hun gegevens komen enz., zou voor de friese bibliotheken ook wel wat zijn.
Natuurlijk heb ik de e-readerapp. erop zitten en tja als je dan wat e-books van de bibliotheek kunt lenen/downloaden dan heb je ook altijd een boek bij je, voor als je in de file staat of in de trein enz. ook heel makkelijk.
Verder gaat mijn fantasie niet wat betreft de bibliotheek, natuurlijk zal er veel meer te verzinnen zijn, vooral met de code app., even code van een boek/cd/dvd. fotograferen en dan direkt alle informatie (auteur/titel/inhoud/prijs enz.) op je schermpje lezen, ha toch weer iets.
Hier laat ik het maar bij, het is al met al, zeer veelzijdig en oneindig, er zullen altijd apps. uitgevonden worden voor wat voor doeleinden dan ook.

1 opmerking:

  1. Hoi Lucie, ik begrijp dat je blij bent met je smartpone, zoals ie genoemd wordt. Je ziet ze steeds meer en iedereen die eenmaal zo'n ding heeft, wil niet meer zonder. Toch viel het mij op bij onze personeelsspeurtocht dat lang niet iedereen nog zo'n telefoon heeft, want dat hielp wel bij de vragen beantwoorden. maar de opmars gaat door. Ik las net ergens dat in 2015 80 % van de mensen een smartphone heeft. En de een zal meer apps downloaden en gebruiken dan de ander, dan nog kun je er alle kanten mee op, al is het maar om te "Whatsapp-en", te twitteren of noem maar op. En wat bibliotheken betreft: die app van Brabant die moeten wij natuurlijk ook hebben en op alle boeken moet een QR code komen, zodat je inderdaad alle gegevens in één keer kan opvragen.
    gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen